to fascynująca podróż do celu jakim jest sukces, spełnienie, szczęście. Ty decydujesz, co jest celem tej podróży. Ja, jako coach, pomagam Ci tam dotrzeć.
jest wynikiem przemyślanego działania, pasji i wykorzystania nadarzających się okazji. Coaching otworzy przed Tobą nowe możliwości, da Ci energię i motywację do realizacji Twoich marzeń lub rozwiązania Twoich problemów.
Zapraszam do podróży, napisz do mnie lub zadzwoń - zapraszam,
Bohdan Garstecki
Email: garstecki@coachone.pl
Tel.: +48 601 311 255
lub skorzystaj z formularza kontaktowego >>
Moją specjalizacją jest coaching kadry kierowniczej, menedżerów i przedsiębiorców. Najczęściej jestem proszony o pomoc w sytuacjach ...
Realizuję mentoring coachów ubiegających się o akredytację ICF Associate Certified Coach zapewniając przygotowanie ...
Coaching pomaga znaleźć własną i właściwą drogę do osiągnięcia równowagi priorytetów, wysiłku i przyjemności, abyśmy czuli się zadowoleni i spełnieni ...
Marlena
Pamiętam sesję coachingową z 38-letnim menedżerem pracującym w branży HIGH-TECH. Był bardzo operatywny, zdecydowany, szybki i konkretny w wypowiedziach. Nakreślił problem, opisując swoje odczucia w relacjach z innymi kolegami z zespołu, a na zakończenie zapytał: „To co mogę z tym zrobić?”
Marlena
Znamy ten stary dowcip, w którym robotnicy na budowie tak szybko biegali z taczkami, że nie mieli czasu ich załadować. W jakim stopniu ten dowcip znajduje odzwierciedlenie w stylu pracy współczesnego menedżera?
Bohdan
Często mówi się, że słowa dodają otuchy, ale mówi się też, że słowa mogą ranić. Zachodzi więc pytanie, jakiego języka najlepiej używać w relacjach coachingowych, aby komunikacja była najbardziej efektywna?
Bohdan
Jak sobie poradzić z nawałem zadań, którymi jesteśmy codziennie bombardowani? Jak znaleźć właściwą odpowiedź, czym się zająć, aby zrealizować stawiane cele i nie zwariować?
Bohdan
Wiele razy, gdy rozmawiam o rzeczach ważnych dla mojego rozmówcy, spotykam się ze stwierdzeniem "No tak, to jest ważne, ale nie mam na to czasu." I często w głosie mówiącego słyszę rezygnację. O co chodzi?
Marlena
Mówi się, że „coaching to pytania i cisza”. Czym są dobre pytania w coachingu? Jakie pytania są dobre? Jak pytać, aby pomóc drugiej osobie znaleźć tę właściwą odpowiedź?
Bohdan
Jak więc działać, aby efektywnie zarządzać podwładnymi?
Odpowiedzią jest umiejętne stosowanie elementów coachingu w zarządzaniu pracownikami w każdej z faz rozwoju.
Bohdan
Skąd się bierze przeświadczenie, że kierownik musi być bezwzględnym autorytetem, zaś podwładny niejako uczniem, który powinien wykonywać polecenia zgodnie z podawanymi instrukcjami?
Bohdan
Wyłączną miarą skuteczności zarządzania jest rezultat = efekt pracy podwładnych wynikający z wkładu pracy menedżera.
Czym lepszy uzyskujesz wskaźnik „efekt / wkład” tym lepszym jesteś menedżerem!
Bohdan
Na prowadzonych przeze mnie zajęciach wdrażania coachingu w zarządzaniu dla menedżerów, gdy rozpoczynamy moduł o wyrażaniu uznania często rozpoczyna się dyskusja na temat tego, czy zbyt częste chwalenie nie stanie się codziennością dla pracownika i czy nie zdewaluuje się.
Jak jest naprawdę?
Obserwując zachowania ludzi możemy zauważyć, że są ludzie, których motywują głównie zadania, a więc: co jest do zrobienia? Są też ludzie, których motywują relacje, interakcja z innymi ludźmi, ich głównym pytaniem jest: co się dzieje?
Wyobraźmy sobie młodego pracownika, który dostaje swoją wymarzoną prace. Przychodzi pierwszego dnia do firmy i od razu widać, że jest bardzo szczęśliwy, bardzo zmotywowany i bardzo chętny do działania. Co jest powodem, ze po kilku miesiącach traci on motywację i zapał, spadają wyniki i "wschodząca gwiazda" przekształca się w "problem"?
Czy tak zawsze musi być?
Na którymś ze szkoleń coachingowych jeden z uczestników zadał mi takie pytanie: „Bohdan, jeżeli spotyka się dwóch coachów, obaj są wykształceni i doświadczeni w rozmowach coachingowych, to jaki jest sens ich rozmowy i wzajemnego coachowania się? Przecież jeżeli coach zna techniki coachingowe i umie zadawać dobre pytania, to może je sobie sam zadać i po co udawać rozmowę coachingową z drugą osobą?”.
Uznałem, że jest to ciekawe pytanie i odpowiedź na nie pozwoli lepiej zrozumieć fenomen coachingu.
Jeżeli sądzisz, że coaching w praktyce menedżerskiej to konieczność pracochłonnego przygotowania się i następnie długich rozmów, a w codziennej pracy wymagane są szybkie działania i nie ma czasu na coaching - to przeczytaj ten artykuł.
Bohdan Garstecki
Coaching Clinic® uczy jak wykorzystać coaching w zarządzaniu, aby zwiększać motywację i zaangażowanie podwładnych.
Wdrażanie coachingowego stylu zarządzania, zwane licencją na przywództwo, jest obecnie najbardziej efektywną metodą rozwijania kompetencji zarządczych u menedżerów.
W listopadzie i grudniu 2009 roku, w ramach projektu realizowanego przez Corporate CoachU Poland, prowadziłem szkolenie Coaching Clinic® dla jednej z wiodących polskich instytucji sektora finansowo-bankowego..
Zapisz się na newsletter, aby otrzymywać bieżące informacje o nowych artykułach.
Po szkoleniu z wdrażania coachingowego stylu przywództwa w zarządzaniu: "Szkolenie genialne… W ... pracuję ponad 10 lat, ilość szkoleń bardzo duża i na całym tle to było najciekawsze. Gratulacje!"
.......
Po szkoleniu z wdrażania coachingowego stylu przywództwa w zarządzaniu: "Najlepsze szkolenie na którym byłam w ostatnich 5 latach. Bardzo dużo przydatnych umiejętności, do faktycznego zastosowania"
.......
Po szkoleniu "Sprzedaż strategiczna do Kluczowych Klientów": Bohdan, Bardzo dziękuję za warsztaty naprawdę – bardzo profesjonalne prowadzenie, duże doświadczenie i dobrze dobrany i przetłumaczony materiał!
.......
Po 5 sesjach coachingu: "Bardzo doceniam Twoje podejście i przekazaną mi wiedzę. Staram się ją wykorzystywać na bieżąco, co ułatwia mi pracę i komunikację."
.......
Po rocznej współpracy coachingowej: "Nie mogę pominąć w tym momencie Twojej roli w moim zawodowym i personalnym rozwoju przez ostatnie 12-miesięcy. Bardzo Ci dziękuję za wspólne sesje i wkład w mój awans."