Szkolenie Coaching Clinic
13.01.201100:00
Bohdan Garstecki
Coaching Clinic® uczy jak wykorzystać coaching w zarządzaniu, aby zwiększać motywację i zaangażowanie podwładnych.
Wdrażanie coachingowego stylu zarządzania, zwane licencją na przywództwo, jest obecnie najbardziej efektywną metodą rozwijania kompetencji zarządczych u menedżerów.
W 2010 roku przeprowadziłem 26 dni szkoleniowych programu Coaching Clinic® dla około 150 menedżerów wiodących firm z sektora bankowego. Kiedy rozpoczynałem te szkolenia w 2009 roku nie wyobrażałem sobie, że trzydniowe szkolenie (2+1) potrafi przynieść tak wielkie zmiany u uczestników. Dla wielu menedżerów udział w szkoleniu Coaching Clinic® był jak odkrycie nowego świata, w którym wiele kwestii i problemów uznawanych za niemożliwe do rozwiązania stały się możliwe i wręcz łatwe.
Aby poznać istotę przywództwa wyobraź sobie,
że wszyscy Twoi podwładni są wolontariuszami.
Przywództwo w działaniu - Coaching Clinic® - rozwój coachingowego stylu zarządzania
Czym jest Coaching Clinic®?
Coaching Clinic® jest programem szkoleniowym licencjonowanym przez Corporate CoachU, precyzyjnie zaprojektowanym tak, aby przekazać i rozwinąć u uczestników szkolenia umiejętności zastosowania coachingu w zarządzaniu oraz przygotować ich do wdrożenia coachingu jako skutecznego narzędzia w efektywnym zarządzaniu ludźmi i w procesie budowania relacji z klientami. Coaching Clinic® to szkolenie, w którym w ciągu ostatnich 10 lat wzięło udział ponad 100.000 liderów na pięciu kontynentach. Warsztat ten był i jest prowadzony w wielu firmach o światowej renomie.
Korzyści z Coaching Clinic®
Poprzez Coaching Clinic® organizacje i jednostki mogą:
- Odkryć coaching jako silny model zarządzania, motywowania i przywództwa,
- Poznać i wdrożyć najnowocześniejsze narzędzia coachingu menedżerskiego,
- Zastosować coaching menedżerski, aby osiągać oczekiwane rezultaty,
- Poznać proces i umiejętności, aby natychmiast poprawić swoje wyniki,
- Wesprzeć organizację tak by, mogła się ona szybko rozwijać,
- Wzmocnić profesjonalne i osobiste relacje oraz zastosować zdobytą wiedzę w kontekście swojej organizacji.
Co Coaching Clinic® daje ?
Coaching Clinic® efektywnie rozwija umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania w organizacji. To pełny model rozwoju, który menedżerowie i liderzy mogą natychmiast zastosować w organizacji, by:
- Efektywnie rozwijać i motywować wartościowych członków organizacji,
- Poprawić efektywność indywidualną i zespołową,
- Poprawić komunikację w organizacji,
- Pogłębić zaangażowanie pracowników do realizacji celów zawodowych, osobistych i organizacyjnych,
- Podnieść poziom umiejętności i kompetencji w zakresie zarządzania ludźmi,
a także
- Rozwijać lojalną bazę klientów,
- Wzmocnić efektywność sprzedażową.
Dlaczego zarządzanie coachingowe?
Badania pokazują, że w firmach, gdzie panuje coachingowy styl zarządzania wzrasta zaangażowanie pracowników, pracownicy czują współodpowiedzialność za firmę, poprawiają się wyniki biznesowe. Główne elementy zarządzania coachingowego to prowadzenie rozmów motywujących i budowanie relacji zaufania ze współpracownikami.
Zarządzanie coachingowe to styl zarządzania oparty na:
- partnerstwie, szacunku
- rozwijaniu i wykorzystaniu potencjału pracowników
- otwartej dwukierunkowej komunikacji
- docenianiu pracowników za wyniki i wysiłek
- włączaniu pracowników do podejmowania decyzji.
Jest szereg sytuacji, kiedy zarządzanie coachingowe przynosi znacznie lepsze efekty niż jakikolwiek inny styl, np.: przygotowanie pracowników do nowych zadań i ról, wdrażanie zmian w organizacji, szukanie nowych rozwiązań biznesowych, rozwój talentów i sukcesorów.
Dla kogo jest przeznaczony program Coaching Clinic®?
Program kierowany jest do:
- Dyrektorów,
- Menedżerów,
- Kierowników,
- Przedstawicieli handlowych (specjalnie dostosowana wersja Coaching Clinic®),
- Przywódców na każdym poziomie organizacji, którzy chcą nauczyć się motywowania i rozwijania pracowników i współpracowników.
Dzięki szkoleniu Coaching Clinic® menedżerowie podnoszą swoje umiejętności w zakresie motywacji, przywództwa i komunikacji, ucząc się w szczególności, jak:
- wyzwalać w pracownikach inicjatywę i zaangażowanie,
- rozwijać potencjał pracowników,
- stosować motywowanie przez rozmowy coachingowe,
- odkrywać i rozwijać talenty,
- budować efektywny zespół,
- pobudzać innowacyjność i kreatywność pracowników,
- prowadzić efektywne rozmowy handlowe,
- budować z klientami relacje oparte na partnerstwie i zaufaniu.
Dzięki temu szkoleniu menedżerowie:
- poznają model 5 kroków rozmowy coachingowej = rozmowy motywującej i rozwijającej inicjatywę i zaangażowania pracowników,
- ćwiczą prowadzenie rozmów coachingowych na przykładach z własnej pracy,
- poznają własny styl coachingowy poprzez unikalne narzędzie diagnostyczne PCSI®,
- tworzą szczegółowy plan rozwijania pracowników poprzez coaching.
Program szkoleniowy Coaching Clinic®
Cele programu szkoleniowego Coaching Clinic®
- Nabycie umiejętności zarządzania poprzez coaching menedżerski,
- Nabycie umiejętności łączenia ról menedżera i coacha,
- Rozwój umiejętności przywódczych,
- Rozwój umiejętności motywowania i budowania zaangażowania podwładnych.
- Korzyści z programu
- Poszerzenie własnego warsztatu menedżerskiego,
- Szybszy rozwój podwładnych (samodzielność, delegowanie),
- Lepsze wykorzystanie potencjału ludzi,
- Budowanie zaangażowania i współodpowiedzialności,
- Wyzwolenie innowacyjności i kreatywności,
- Budowanie efektywnego zespołu,
- Rozwijanie i zatrzymanie w firmie talentów.
Zakres programu
- Warsztat „Coaching Clinic®” – 2 dni
- Warsztat „Coaching Clinic® Follow-Up”–1 dzień
- 2 trenerów w czasie całego szkolenia
- 12 - 16 uczestników
- Materiały szkoleniowe licencjonowane przez Corporate Coach U (w języku polskim)
- Materiały dydaktyczne i pomoce szkoleniowe licencjonowane przez Corporate Coach U (w języku polskim)
- 70% zajęć realizowanych w formie zajęć praktycznych
- Scenki i sytuacje dydaktyczne dostosowane do specyfiki klienta
Przykładowy program - warsztat „Coaching Clinic®” – 2 dni
- Poznanie modelu rozmowy coachingowej dla menedżera
- Poznanie umiejętności coachingowych dla menedżera
- Efektywne łączenie roli menedżera i coacha
- Poznanie własnego stylu coachingowego w zarządzaniu
- Wdrażanie coachingowego zarządzania w firmie.
- Warsztat „Coaching Clinic® Follow-Up”–1 dzień
- Wymiana doświadczeń ze stosowania coachingu
- Rozwiązywanie problemów wdrożenia coachingu
- Ćwiczenie poznanych i nabycie nowych umiejętności.
Program Coaching Clinic® - opcje
- Dostosowanie programu do specyfiki pracy działu handlowego
- Wyznaczanie celów sprzedażowych,
- Motywowanie przedstawicieli handlowych do realizacji celów sprzedażowych,
- Rozszerzenie programu o warsztaty zastosowania modelu rozmowy coachingowej i umiejętności coachingowych w kontaktach z klientami.
- Rozszerzenie programu poprzez włączenie umiejętności i zasad coachingu menedżerskiego wg Coaching Clinic® w model Przywództwa Sytuacyjnego K.Blancharda,
- Rozszerzenie programu o budowanie kompetencji Efektywnego Menedżera w oparciu o zasady coachingu menedżerskiego,
- Coaching indywidualny dla wybranych menedżerów – np. 5 - 8 sesji
- Praca nad indywidualnymi kwestiami coachingowego zarządzania,
- Rozwój wybranych kompetencji przywódczych.
Przygotowanie do szkolenia
- Spotkanie i prezentacja głównych aspektów i cech Programu Coaching Clinic®,
- Ustalenie celów i założeń realizacyjnych Programu Coaching Clinic®,
- Poznanie doświadczeń z zastosowania coachingu w zarządzaniu oraz oczekiwań wobec programu,
- Ustalenie wstępnego harmonogramu,
- Doprecyzowanie i dopasowanie programu Coaching Clinic® do indywidualnych potrzeb klienta.
Szkolenie Coaching Clinic jest licencjonowanym programwem szkoleniowym Corporate CoachU (http://coachu.pl)