Szkolenie Coaching Clinic

13.01.201100:00

Bohdan Garstecki

Coaching Clinic® uczy jak wykorzystać coaching w zarządzaniu, aby zwiększać motywację i zaangażowanie podwładnych.

Wdrażanie coachingowego stylu zarządzania, zwane licencją na przywództwo, jest obecnie najbardziej efektywną metodą rozwijania kompetencji zarządczych u menedżerów.


W 2010 roku przeprowadziłem 26 dni szkoleniowych programu Coaching Clinic® dla około 150 menedżerów wiodących firm z sektora bankowego. Kiedy rozpoczynałem te szkolenia w 2009 roku nie wyobrażałem sobie, że trzydniowe szkolenie (2+1) potrafi przynieść tak wielkie zmiany u uczestników. Dla wielu menedżerów udział w szkoleniu Coaching Clinic® był jak odkrycie nowego świata, w którym wiele kwestii i problemów uznawanych za niemożliwe do rozwiązania stały się możliwe i wręcz łatwe.

Aby poznać istotę przywództwa wyobraź sobie,
że wszyscy Twoi podwładni są wolontariuszami.

Przywództwo w działaniu - Coaching Clinic® - rozwój coachingowego stylu zarządzania

Czym jest Coaching Clinic®?

Coaching Clinic® jest programem szkoleniowym licencjonowanym przez Corporate CoachU, precyzyjnie zaprojektowanym tak, aby przekazać i rozwinąć u uczestników szkolenia umiejętności zastosowania coachingu w zarządzaniu oraz przygotować ich do wdrożenia coachingu jako skutecznego narzędzia w efektywnym zarządzaniu ludźmi i w procesie budowania relacji z klientami. Coaching Clinic® to szkolenie, w którym w ciągu ostatnich 10 lat wzięło udział ponad 100.000 liderów na pięciu kontynentach. Warsztat ten był i jest prowadzony w wielu firmach o światowej renomie.

Korzyści z Coaching Clinic®

Poprzez Coaching Clinic® organizacje i jednostki mogą:

  • Odkryć coaching jako silny model zarządzania, motywowania i przywództwa,
  • Poznać i wdrożyć najnowocześniejsze narzędzia coachingu menedżerskiego,
  • Zastosować coaching menedżerski, aby osiągać oczekiwane rezultaty,
  • Poznać proces i umiejętności, aby natychmiast poprawić swoje wyniki,
  • Wesprzeć organizację tak by, mogła się ona szybko rozwijać,
  • Wzmocnić profesjonalne i osobiste relacje oraz zastosować zdobytą wiedzę w kontekście swojej organizacji.


Co Coaching Clinic® daje ?

Coaching Clinic® efektywnie rozwija umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania w organizacji. To pełny model rozwoju, który menedżerowie i liderzy mogą natychmiast zastosować w organizacji, by:

  • Efektywnie rozwijać i motywować wartościowych członków organizacji,
  • Poprawić efektywność indywidualną i zespołową,
  • Poprawić komunikację w organizacji,
  • Pogłębić zaangażowanie pracowników do realizacji celów zawodowych, osobistych i organizacyjnych,
  • Podnieść poziom umiejętności i kompetencji w zakresie zarządzania ludźmi,

a także

  • Rozwijać lojalną bazę klientów,
  • Wzmocnić efektywność sprzedażową.


Dlaczego zarządzanie coachingowe?

Badania pokazują, że w firmach, gdzie panuje coachingowy styl zarządzania wzrasta zaangażowanie pracowników, pracownicy czują współodpowiedzialność za firmę, poprawiają się wyniki biznesowe. Główne elementy zarządzania coachingowego to    prowadzenie rozmów motywujących i budowanie relacji zaufania ze współpracownikami.

Zarządzanie coachingowe to styl zarządzania oparty na:

  • partnerstwie, szacunku
  • rozwijaniu i wykorzystaniu potencjału pracowników
  • otwartej dwukierunkowej komunikacji
  • docenianiu pracowników za wyniki i wysiłek
  • włączaniu pracowników do podejmowania decyzji.

Jest szereg sytuacji, kiedy zarządzanie coachingowe przynosi znacznie lepsze efekty niż jakikolwiek inny styl, np.: przygotowanie  pracowników do nowych zadań i ról, wdrażanie zmian w organizacji, szukanie nowych rozwiązań biznesowych, rozwój talentów i sukcesorów.

Dla kogo jest przeznaczony program Coaching Clinic®?

Program kierowany jest do:

  • Dyrektorów,
  • Menedżerów,
  • Kierowników,
  • Przedstawicieli handlowych (specjalnie dostosowana wersja Coaching Clinic®),
  • Przywódców na każdym poziomie organizacji, którzy chcą nauczyć się motywowania i rozwijania pracowników i współpracowników.


Dzięki szkoleniu Coaching Clinic® menedżerowie podnoszą swoje umiejętności w zakresie motywacji, przywództwa i komunikacji, ucząc się w szczególności, jak:

  • wyzwalać w pracownikach inicjatywę i zaangażowanie,
  • rozwijać potencjał pracowników,
  • stosować motywowanie przez rozmowy coachingowe,
  • odkrywać i rozwijać talenty,
  • budować efektywny zespół,
  • pobudzać innowacyjność i kreatywność pracowników,
  • prowadzić efektywne rozmowy handlowe,
  • budować z klientami relacje oparte na partnerstwie i zaufaniu.


Dzięki temu szkoleniu menedżerowie:

  • poznają model 5 kroków rozmowy coachingowej = rozmowy motywującej i rozwijającej inicjatywę i zaangażowania pracowników,
  • ćwiczą prowadzenie rozmów coachingowych na przykładach z własnej pracy,
  • poznają własny styl coachingowy poprzez unikalne narzędzie diagnostyczne PCSI®,
  • tworzą szczegółowy plan rozwijania pracowników poprzez coaching.

Program szkoleniowy Coaching Clinic®

Cele programu szkoleniowego Coaching Clinic®

  • Nabycie umiejętności zarządzania poprzez coaching menedżerski,
  • Nabycie umiejętności łączenia ról menedżera i coacha,
  • Rozwój umiejętności przywódczych,
  • Rozwój umiejętności motywowania i budowania zaangażowania podwładnych.
  • Korzyści z programu
  • Poszerzenie własnego warsztatu menedżerskiego,
  • Szybszy rozwój podwładnych (samodzielność, delegowanie),
  • Lepsze wykorzystanie potencjału ludzi,
  • Budowanie zaangażowania i współodpowiedzialności,
  • Wyzwolenie innowacyjności i kreatywności,
  • Budowanie efektywnego zespołu,
  • Rozwijanie i zatrzymanie w firmie talentów.

Zakres programu

  • Warsztat „Coaching Clinic®” – 2 dni
  • Warsztat „Coaching Clinic® Follow-Up”–1 dzień
  • 2 trenerów w czasie całego szkolenia
  • 12 - 16 uczestników
  • Materiały szkoleniowe licencjonowane przez Corporate Coach U (w języku polskim)
  • Materiały dydaktyczne i pomoce szkoleniowe licencjonowane przez Corporate Coach U (w języku polskim)
  • 70% zajęć realizowanych w formie zajęć praktycznych
  • Scenki i sytuacje dydaktyczne dostosowane do specyfiki klienta


Przykładowy program - warsztat „Coaching Clinic®” – 2 dni

  • Poznanie modelu rozmowy coachingowej dla menedżera
  • Poznanie umiejętności coachingowych dla menedżera
  • Efektywne łączenie roli menedżera i coacha
  • Poznanie własnego stylu coachingowego w zarządzaniu
  • Wdrażanie coachingowego zarządzania w firmie.
  • Warsztat „Coaching Clinic® Follow-Up”–1 dzień
  • Wymiana doświadczeń ze stosowania coachingu
  • Rozwiązywanie problemów  wdrożenia coachingu
  • Ćwiczenie poznanych i nabycie nowych umiejętności.

Program Coaching Clinic® - opcje

  • Dostosowanie programu do specyfiki pracy działu handlowego
  • Wyznaczanie celów sprzedażowych,
  • Motywowanie przedstawicieli handlowych do realizacji celów sprzedażowych,
  • Rozszerzenie programu o warsztaty zastosowania modelu rozmowy coachingowej i umiejętności coachingowych w kontaktach z klientami.
  • Rozszerzenie programu poprzez włączenie umiejętności i zasad coachingu menedżerskiego wg Coaching Clinic® w model Przywództwa Sytuacyjnego K.Blancharda,
  • Rozszerzenie programu o budowanie kompetencji Efektywnego Menedżera w oparciu o zasady coachingu menedżerskiego,
  • Coaching indywidualny dla wybranych menedżerów – np. 5 - 8 sesji
  • Praca nad indywidualnymi kwestiami coachingowego zarządzania,
  • Rozwój wybranych kompetencji przywódczych.

Przygotowanie do szkolenia

  • Spotkanie i prezentacja głównych aspektów i cech Programu Coaching Clinic®,
  • Ustalenie celów i założeń realizacyjnych Programu Coaching Clinic®,
  • Poznanie doświadczeń z zastosowania coachingu w zarządzaniu oraz oczekiwań wobec programu,
  • Ustalenie wstępnego harmonogramu,
  • Doprecyzowanie i dopasowanie programu Coaching Clinic® do indywidualnych potrzeb klienta.


  Szkolenie Coaching Clinic jest licencjonowanym programwem szkoleniowym Corporate CoachU (http://coachu.pl)